LinkedIn koulutus

Kun haluat saavuttaa LinkedInillä enemmän, sinun kannattaa harkita LinkedIn koulutuksen tilaamista. Mitä se enemmän sitten tarkoittaa? Se voi tarkoittaa montaa eri asiaa, jotka riippuvat koulutettavan tavoitteista. Eli siitä, mitä LinkedInillä tavoitellaan tai ryhdytään tavoittelemaan.

Ennen koulutuksen tilaamista kannattaa laittaa LinkedIn-profiili kuntoon. Tässä on hyvä video-ohjeistus, miten se tehdään:

Myynnin tekeminen – ei näin

Ehkä yleisin ja suoraviivaisin ajatus on myynnin tekeminen. Jos käytät Linkkaria, niin tiedät, että siellä tulee välillä vastaan aika tökeröitäkin ehdotuksia, jotka tulevat selkeästi copy-pastella ilman sen suurempaa personointia. Vaikka näin voitaisiin tavoittaa todella suuri määrä ihmisiä, on keskustelun avauksen laatu usein niin heikko, että suuresta tavoitettavuudesta huolimatta todelliset tulokset jäävät syntymättä. Älä ymmärrä väärin, ei copy-pastessa ole mielestäni mitään vikaa, jos sen tekee oikein.

Jos esim. esittäydyt ja olet kirjoittanut hiukan pidemmän tekstin itsestäsi, ei ole järkeä lähteä kirjoittamaan samaa tekstiä alusta alkaen jokaiselle, vaan hyödyntää valmista pohjaa. Monella saattaakin olla aavistus, että privassa pidempi teksti on todennäköisesti copy-pastettu. Se ei suurinta osaa varmastikaan haittaa, paitsi jos tekstissä on joku todella myynnillinen osuus, jossa suorastaan tyrkytetään omia palveluita. On varmasti ihan ok kertoa, millaisissa asioissa voi olla avuksi toiselle, mutta liiallinen myyminen varsinkin ensimmäisessä viestissä on monelle todella nopea turn off.

Tätä opit LinkedIn koulutuksessa

LinkedIn koulutuksessa opit, miten myyntiä tehdään linkkarissa oikealla tavalla. Ei liian agressiivisesti, ei liian passiivisesti, vaan sopivasti siten, että maksimissaan 1–5 % ärsyyntyvät ja yli 95 % pitävät sitä mukavana lähestymisenä. Koulutuksen avulla opit lähestymään ihmisiä sopivalla tavalla, laajentamaan omaa verkostoasi ja halutessasi tekemään myös uutta myyntiä.

LinkedIn koulutuksen yksi tärkeimmistä opeista on se, kuinka systemaattisella työllä (n. 10-15min per päivä) voidaan kasvattaa merkittävästi oman ammatillisen verkoston laajuutta ja saavuttaa loistavia tuloksia. Mitä enemmän seuraajia tilille saadaan, sitä hyödyllisemmäksi LinkedIn -tilisi muodostuu.

Laajempi verkosto luo mahdollisuuksia

Laajempi verkosto tuo uusia myynnin mahdollisuuksia, mutta se toimii hyvänä tukiverkkona myös jatkoa ajatellen esimerkiksi uutta työtä etsittäessä. Jos verkostossasi on vaikkapa 5000 yrittäjää ja toimitusjohtajaa, joille olet kenties vuosien varrella tarjonnut laadukasta sisältöä, on töiden hankkiminen todella helppoa. Työrintamalla todella monet uudet työt löydetäänkin tänä päivänä kontaktien kautta. Isommalla kontaktimäärällä voidaan siis löytää moninkertaisesti enemmän ja helpommin uusia työmahdollisuuksia. Oli ala sitten mikä tahansa. Jos verkostosta löytyy oman alan (tai uuden tulevan alan) relevantit kontaktit, on uuden työn löytäminen huomattavasti helpompaa. LinkedInissä monet myös haluavat auttaa toisia löytämään työpaikan. Tämä näkyy mm. siinä, että työnhakupostaukset saavat suhteessa yleensä todella paljon reaktioita ja näkyvyyttä.

Ostaminen helpoksi verkoston avulla

Itsensä tarjoaminen työntekijänä tai oman tuotteen tai palvelun myyminen LinkedInissä on yksi vaihtoehto, johon LinkedIn-koulutuksella voidaan pyrkiä. Toinen tärkeä näkökulma on myös se, että oppii tuntemaan muita oman alan ja eri alojen asiantuntijoita. Mitä enemmän ihmisiä tuntee, sen paremmin ymmärtää esimerkiksi jonkun tuotteen tai palvelun ostamisesta. Mitä paremmin ymmärtää ostamisen, sitä helpompaa ostaminen on. Suuren verkoston ansiosta myös uusien tarvitsemien palveluiden tai tuotteiden hankkiminen on helpompaa ja luotettavampaa. Mielelläänhän sitä ostaa ”tutulta”. Eli sellaiselta henkilöltä, jota on kenties seurannut LinkedInissä jo useampia vuosia. Seuraaminen usein luokin hyvän tunteen tekemällä ihmisen tutummaksi ja näin ostamisen kynnys laskee. Seurattava henkilö saattaa olla omassa arjessa jopa viikoittain ja häneen on todella helppo samaistua. Vielä parempaa on, jos hänkin (”myyjä”) tietää myös sinut ja tekemisesi on näkynyt myös hänen feedillään.

LinkedIniä voi hyödyntää siis todella monella tapaa ja varmasti LinkedIn koulutuksen avulla löytyy yhteinen tavoite, miten linkkari toimii kaikista parhaiten juuri tietyn ihmisen kohdalla.

Samankaltaiset artikkelit